zondag 22 mei 2016

Uit een chatgesprek gegrepen: DOMINIQUE

DOMINIQUE: Hey, mag ik je wat vragen?
TINE: Jawel hoor! Trouwens: goedemorgen, Dominique.
DOMINIQUE: Jij schrijft toch die stukjes van 'Hartenjager'?
TINE: Dat klopt.
DOMINIQUE: Ik wil wel eens met jou op date.
TINE: Leuk! En we chatten niet eens op een datingsite. This must be my lucky day!
DOMINIQUE: Begrijp me niet verkeerd. Ik val helemaal niet op jou. Ik heb je gescreend. Dat moet ik toch wel even kwijt. Je bent veel te oud en helemaal mijn type niet maar ik volg je al een tijdje: jij bent op internet best actief.
TINE: Oh, en waarom wil je dan wel met mij op date?
DOMINIQUE: Het viel me op dat je altijd negatieve stukjes op die blog schrijft. In jouw stukjes zijn alle mannen eikels. Ik wil aantonen dat dat niet klopt en dat jij daar dan een stukje over schrijft.
TINE: Dat zal niet lukken, vrees ik.
DOMINIQUE: Je moet dan wel mijn echte naam gebruiken. Ik bedoel mijn naam die ik nu gebruik.
TINE: ?
DOMINIQUE: Waarom zou het niet lukken?
TINE: Kijk, 'Hartenjager' is net een blog waarop ik schrijf over het mislukken van dates. Als een date lukt, vind ik het geen leuke gedachte om erover te schrijven.
DOMINIQUE: Hoezo?
TINE: Als mensen daten en het klikt, worden ze verliefd of gaan met elkaar naar bed. Maar die dingen  wil ik toch liever niet openlijk delen. Die momenten zijn toch te kwetsbaar, vind ik. Het zou zijn alsof  ik een camera in mijn slaapkamer plaats of een liefdesbrief openbaar maak. Ik verander de naam altijd, omdat niet heel de wereld hoeft te weten wie met mij wil daten.
DOMINIQUE: Het zou je in dit geval heel veel extra lezers kunnen opleveren, ik ben namelijk een hit.
TINE: ?
DOMINIQUE: Zoek me maar eens op. Ik ben nogal bekend op internet. Ik heb veel followers. Als we ook nog kunnen Snapchatten tijdens de date zou dat fantastisch zijn.
TINE:  Ik denk niet dat ik dat een leuke gedachte vind.
DOMINIQUE: Kan je deze week? Vrijdagavond?
TINE: Jij wil dus eigenlijk met mij uit om er meer likes uit te halen.
DOMINIQUE: Jouw lezersaantal zal ook verdubbelen, gok ik. Dus we hebben er allebei wat aan.
TINE: Maar ik date niet voor mijn lezers. Ik date voor mezelf.
DOMINIQUE: Dat is dom. Je zou er veel meer uit kunnen halen.
TINE: Jij ziet met mij daten als een soort van promostunt. 'Kijk eens wat ik durf?' en 'Oh, wat ben ik lief!'?
DOMINIQUE: Het feit dat een gast als ik met jou wil daten, zal je ook veel populairder maken.
TINE: En wat wil je dan wel doen op zo'n promodate?
DOMINIQUE: Lekker eten, een paar cocktails en achteraf een paar foto's in bed. We doen natuurlijk niets. De foto's zijn voor de show en jij fantaseert er gewoon wat bij. Dat kan je vast.
TINE: Ik zou dus moeten liegen. Over een droomdate met Dominique. Ik zou je de lakens in moeten prijzen.
DOMINIQUE: Ja.
TINE: Ik zie er werkelijk het nut niet van in.
DOMINIQUE: Het zou een gezellige avond kunnen zijn. We delen de kosten.
TINE: Ik moet je afschilderen als mijn prins? Mijn ware?
DOMINIQUE: Jawel! Je zocht hem en hebt mij gevonden. Je mag natuurlijk niets over dit gesprek van vandaag schrijven.
TINE: En daarna?
DOMINIQUE: Wat bedoel je?
TINE: Na het stukje zal iedereen ongetwijfeld naar je vragen. Moet ik dat dan ook fantaseren?
DOMINIQUE: Ja. Even. Een week of drie. En dan bedrieg jij mij.
TINE: Oh, en weet je al met wie?
DOMINIQUE: Jawel. Ik heb een vriend die ook wat meer volgers kan gebruiken.
TINE: Dominique, je kan dat toch niet menen!
DOMINIQUE: Ik meen alles wat ik zeg. Jij zoekt toch een lief? Met een paar bedfoto's zullen veel mannen op je geilen. Ze zullen in de rij staan, eerlijk waar.
TINE: Ik denk toch dat ik geen interesse heb in je voorstel. Ik vrees toch dat ik niet anders kan dan dit gesprek te publiceren. Dit is zo bijzonder dat ik het wel met mijn lezers moet delen. En vrees niet, jongen, ik geef jou wel een andere naam. Doei!
DOMINIQUE: :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten