dinsdag 12 januari 2016

Uit een chatgesprek gegrepen: JOHN

JOHN: Hallo!
TINE:   Goedenavond, John!
JOHN:  Hoe lang is het geleden dat je een relatie had en om welke reden ging die stuk?
TINE:   Oh, onmiddellijk een directe vraag. Heb je even tijd?
JOHN:  Kan je ook eens aangeven wat je precies zoekt in een relatie?
TINE:   Wacht even, John. Nu zal je toch even geduld moeten hebben.
JOHN:   En ben je katholiek? Ik hoop dat je katholiek bent.
TINE:    Hé, hé, hé, wacht eens even!
JOHN:   Hopelijk heb je geen huisdieren. Ik ben allergisch voor katten en honden.
TINE:    Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Ben je een robot of zo?
JOHN:   Je werkt toch, hé? Ik wil geen vrouw die niets doet.
TINE:    Hallo!
JOHN:   Ik heb geen kinderen, maar wil er nog graag twee. Zal dat lukken? Of ben je al in de overgang?
TINE:    Ik zit dankzij dit 'gesprek' rechtstreeks in de overgang, geloof ik.
JOHN:   Wat zijn je hobby's? Je doet toch niet te veel?
TINE:     Ik schrijf onder andere over datingsiteblunders. Dus misschien wel over jou.
JOHN:   Mijn toekomstige vrouw moet ook heel goed kunnen koken.
TINE:    Van woede?
JOHN:   Mijn lievelingsgerecht is biefstuk met frietjes. Daar is niet veel moeilijks aan. Je bent toch niet vegetarisch?
TINE:    En mag ze kunnen spreken? Ik bedoel: als je iets vraagt, heeft ze dan ook wat te zeggen?
JOHN:   Ze moet ook modieus zijn. Ben je dat? Op je foto's kan je alleen maar je gezicht zien. Niet wat je draagt.
TINE:     Modieus? Ik? Ik barst van de flair.
JOHN:    En nog een indiscrete vraag: je hebt toch geen te grote borsten. Ik heb ze graag niet te groot.
TINE:     Ze moeten in je hand passen? Zodat je alles letterlijk en figuurlijk in de hand hebt?
JOHN:    ?
TINE:     En vertel eens, John. Wat heb jij een vrouw te bieden?
JOHN:    ?
TINE:     Ben jij een goede jager? Hoe staat het met je capaciteiten in bed? Je hebt toch geen borsthaar? Of erger een mat op je rug? Snurk je? Ben je het type man dat in zijn neus peutert als hij in de file staat? Heb je zweetvoeten? Je zweet toch niet overdadig? Je helpt toch mee in het huishouden? Je hebt toch geen kamerjas met schotse ruiten? Je stinkt toch niet uit je bek?
JOHN:    Wat is dit voor een gesprek?
TINE:     Ja, dat vraag ik me ook af. Is dit wel een gesprek?
JOHN:    Ik deed wel mijn best iets op te bouwen, maar jij bent wel heel erg grof.
TINE:      Grof? Ik? Jij laat een vrouw niet eens antwoorden op je vragen.
JOHN:    Ik stel hier de vragen.
TINE:     Maar je leest toch niet wat ik tik. Ik kan net zo goed: 'kslejroljkdkrkojrfle'jo' tikken.
JOHN:    Ik tik dit in mijn koffiepauze, hé.  Ik was van plan om je antwoorden rustig op mijn gemak thuis te lezen. Maar nu hoeft het niet meer.
TINE:     Oh. Dan hoeft het inderdaad niet meer. Ik dacht dat je een gesprek wou. Hier en nu. Ik had geen huiswerk verwacht.
JOHN:    Ik begrijp waarom jij nog vrijgezel bent.
TINE:     Oh.
JOHN:    Je moet wel wat tijd investeren in een kennismaking. Hoe kan je iemand leren kennen als je geen vragen wil antwoorden?
TINE:     Mag ik jou een wat vragen, John?
JOHN:    Nog heel even dan.
TINE:      Heb jij eigenlijk mijn profiel gelezen?
JOHN:     Nee.
TINE:      Dus je hebt alleen naar mijn gezicht gekeken?
JOHN:     Ja.
TINE:      Dus, het profiel dat ik met veel aandacht en geduld heb ingevuld, heb je niet eens gelezen?
JOHN:     Nee, waarom zou ik?
TINE:      Dan zou je tenminste kunnen weten wat ik hier zoek en zou je me een beetje kunnen inschatten. Ik heb katten staat er. Geen kinderen. Er staat zelfs wat over mijn werk. Over mijn hobby's. Over mijn passies.
JOHN:     Ik ga mijn tijd toch niet verprutsen met het lezen van je profiel.
TINE:      Waarom niet? Dan had je kunnen zien: 'Ah, katten. Afblijven van dit dametje.'
JOHN:      Je zou je katten toch ook weg kunnen doen mocht het klikken.
TINE:       Mocht het klikken. Maar het klikt van geen kanten. Ook niet met andere borsten.
JOHN:      Jammer.
TINE:       Ik wens je een mooie verderzetting van je werkdag.
JOHN:      Dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten