zaterdag 2 januari 2016

Uit een chatgesprek gegrepen: WES

WES:  Dag Tine, mag ik jou wat vragen?
TINE: Ja hoor. Dag Wes!
WES:  Kan het zijn dat ik jou daarnet zag lopen?
TINE:  Euh. Dat kan. Ik loop zo af en toe eens. Je bedoelt het toch in de zin van wandelen?
WES:   Ja, ik was boodschappen aan het doen en ik zag jou denk ik bij het vlees.
TINE:  Bij het vlees?
WES:   Ja, je koos voor salami zonder look.
TINE:  Ik vind dit toch een beetje eng, Wes.
WES:   Waarom?
TINE:   Nu ja, ik ben er me niet van bewust dat ik herkend zal worden bij het vlees omdat ik toevallig met mijn tronie op een datingsite sta.
WES:    Ja, je staat wel op die datingsite hé.
TINE:   Inderdaad. Maar het is een enge gedachte dat een onbekende me daar bij het vlees ziet. Ik bedoel: sta je dan anders naar mij te kijken?
WES:    Hoe bedoel je?
TINE:   Ja, ik mag dan wel op een datingsite zitten en vlees kiezen. Die twee dingen zie ik in mijn hoofd niet samen. Alhoewel het eigenlijk op hetzelfde neerkomt.
WES:   ?
TINE:  Een datingsite is ook een soort etalage bij de slager.
WES:  Ja, misschien wel.
TINE:  Wat heb je me nog zien kopen?
WES:   Een fles spuitwater. Een zak chips. En wc-papier.
TINE:  Je hebt me dus bespioneerd?
WES:   Inderdaad.
TINE:  Kijk, dit vind ik toch helemaal niet leuk. Het is een griezelige gedachte. Dat jij, een onbekende me in de gaten houdt in de supermarkt. Begluurde je me omdat je me herkende van op de datingsite? Of beloerde je me toevallig en zie je nu pas dat ik hier ook hang?
WES: Allebei een beetje. Ik meende je te herkennen.
TINE: En dan vind je het oké om mij een beetje te bespioneren?
WES:  Nu ja, zeg. Ik geef het toch eerlijk toe.
TINE:  Ben je me ook tot aan mijn huis gevolgd?
WES:  ...
TINE: Serieus?
WES: Nee. Ik moest nog anders heen.
TINE: Maar de volgende keer dat je me tegenkomt bij het vlees, dan volg je me wel?
WES:  Ik denk het niet. Al zou het wel fijn zijn te weten waar je woont.
TINE: ...
WES:  Jij zoekt iemand. Ik zoek iemand. Hoe simpel kan het zijn?
TINE: Maar ben jij wel diegene die ik zoek? En ben ik wel die persoon voor jou? Zoek je een vrouw die salami eet zonder look, spuitwater drinkt, chips vreet en ook nog eens het toilet frequenteert?
WES: :)
TINE: Wil je dat alsjeblieft nooit meer doen?
WES:  Wat?
TINE:  Me bespioneren.
WES:   Ik wou je wel aanspreken, maar ik durfde niet.
TINE:  Hoe komt het eigenlijk dat ik jou niet herken?
WES:   Omdat ik niet meer op mijn profielfoto lijk. Die foto is al van een tiental jaar geleden.
TINE:   Goed idee! Ik zal het ook meteen proberen. Een foto van een andere ik hier plaatsen; Zodat ik ongestoord mijn vlees kan kiezen.
WES:   Je moet nu niet boos zijn hé.
TINE:  Neenee, ik meen het. Wat ben ik toch een onnozel wicht. Me zomaar blootgeven op een datingsite. De volgende keer plaats ik foto's van mijn katten en mijn vetplantjes. Die kunnen niet herkend worden in het warenhuis.
WES:  Ik zal je maar laten zeker?
TINE:  Best wel. Wat doe je als je me nog eens tegenkomt?
WES:   Wat bedoel je?
TINE:   Ga je me dan weer beloeren?
WES:   Nee. Het is duidelijk. Jij wil mij niet.
TINE:   Ik ga nu eten.
WES:    De chips of de salami?
TINE:  Beiden!
WES:  Dan ga je de rest ook kunnen gebruiken. ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten