dinsdag 17 november 2015

Valentino

Ciao Valentino,

Hoewel je even Italiaans bent als Mama Miracoli begroet ik je graag op passende wijze. Jij noemde me 'Bella Tina'. Even voelde ik me gevleid want de kans dat iemand me zo noemt, slinkt als een zakje spinazie in een wokpan.

De eerste vraag die je me stelde was of je me een indiscrete vraag mocht stellen. Kijk, Valentino, dan ben ik als vrouw extra op mijn hoede. Indiscrete vragen vallen met de deur in huis. Op een datingsite hangt er vaak een dikke zweem platvloersheid aan dergelijke vragen. Ik verwachtte dus het ergste. Groot was mijn verbazing dat jij slechts van mij wou weten of ik van paarden hou. Ik antwoordde naar eerlijkheid dat ik er niet zo tuk op ben. Meer nog dat ik er eigenlijk wel wat bevreesd voor ben. Ik herinner me zelfs dat ik 'Brrrr' tikte. Jij hoorde in gedachten vast een merrie in mijn antwoord, maar mijn 'Brrrr' was een bibber.

De volgende vraag was hoe lang mijn haar precies was op het moment dat ik met je chatte. Ik grapte dat ik geen meetlat bij de hand had, maar schatte het op de lengte van een gemiddelde wortel. Je knipoogde en ging op de toppen van je tenen staan, want ik merkte de aarzeling in je schrijven. Voorzichtig vroeg je me of je bij een eerste ontmoeting mijn haar mocht strelen. 'Zou ik je haren mogen aaien op een eerste date?' Je vroeg het beleefd en ook al rook er niets vulgairs aan deze vraag, ik voelde opeens een nare bui hangen.

Daar had ik alle reden toe zo bleek. Je bloosde. Of je mijn haren ook mocht borstelen en invlechten. Ik zag ineens het beeld voor me dat je me suikerklontjes voerde en ik flapte het er uit:'Wil je me ook zadelen misschien?' Je bloosde drie maal. Na elkaar.   'Moet ik op handen en voeten over het tapijt en hinniken?' 'Graag,' tikte je. Wolkbreuk.

Hoewel ik ervan overtuigd ben dat je elkaars fantasieën moet dienen in een relatie, meer nog: ik wil best draven in de fantasiewereld van mijn lief, ben ik er toch stilletjes in galop van onder gemuisd. Jouw fantasme leek mij toch één grote nachtmerrie.

Vind je merrie, Valentino.
Maar zoek haar in een manège.
In het circus desnoods.
Of doodgewoon op de paardjesmolen.

Brrrr dus,
Brrrr!

Tine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten