donderdag 24 december 2015

Uit een chatgesprek gegrepen: SuperTeddy

TINE :  Hohoho! Ook alleen op kerstavond?
SUPERTEDDY: Nu wel. Mijn vrouw en dochter zijn al naar bed.
TINE:   En nu zit je hier nog alleen? Moet je niet opruimen?
SUPERTEDDY:  Nee ze! Dat deed mijn vrouwtje. Topvrouwtje hé!
TINE:   Je bent nog niet moe?
SUPERTEDDY:  Ik wou toch nog een beetje spanning. Het is maar één keer per jaar kerstavond.,,
TINE;   Daar heb je gelijk in.
SUPERTEDDY:  Ben jij geil?
TINE:   Nee. Al heb ik wel al bijna een fles cava uit.
SUPERTEDDY:  Heb je die helemaal alleen uitgedronken?
TINE:   Ja. Ik vierde kerstavond alleen.
SUPERTEDDY: Waarom?
TINE:   Ik had daar eigenlijk wel zin in. Ik had wel een paar uitnodigingen maar die voelden als medelijden. Of een beetje creepy.
SUPERTEDDY: Jij bent dus single?
TINE:  Ja, maar jij niet.
SUPERTEDDY: Is dat erg?
TINE:  Dat is niet erg. Maar persoonlijk ben ik wel op zoek naar die 'kerst'man van mijn dromen.
SUPERTEDDY: Misschien ben ik dat wel? Ik heb een gulle zak. ;-)
TINE:  Daar twijfel ik niet aan. Hoe heet je trouwens echt?
SUPERTEDDY: Hoe bedoel je?
TINE: Ik mag toch wel veronderstellen dat Superteddy niet je echte naam is?
SUPERTEDDY: Waarom wil je mijn echte naam weten?
TINE: Ik vind dat dat de dingen toch wel persoonlijker maakt.
SUPERTEDDY: Ik wil je anders wel een foto van mijn zak sturen hoor. ;-)
TINE: Nee, laat maar. Ik heb geen behoefte aan een zak.
SUPERTEDDY: Ben je lesbisch misschien?
TINE:   Ik veronderstel toch van niet.
SUPERTEDDY: Ieder heterovrouwtje heeft toch behoefte aan een zak? :-)
TINE:   Ik denk toch dat de meesten zakken willen mijden.
SUPERTEDDY: ?????????
TINE: Het zijn toch meestal mannen die de vuilnisbakken buiten moeten zetten?
SUPERTEDDY: Tja, ik bedoel wel andere zakken hé. ;-)
TINE:  Ja, dat weet ik maar al te goed.
SUPERTEDDY: Zal ik, kerstman even langskomen en mijn zak uitstrooien? ;-)
TINE:  Terwijl je vrouwtje slaapt?
SUPERTEDDY: Ja.
TINE:  Waarom kruip je niet naast haar? Waarom ben je eigenlijk niet haar kerstman?
SUPERTEDDY: Ze is ongesteld. :-(
TINE:  Oh, wat vervelend voor een kerstman.
SUPERTEDDY: Lastig hoor voor een man met zo'n grote zak.
TINE: Mag ik eerlijk zijn?
SUPERTEDDY: Ja hoor.
TINE:  Ik vind dit helemaal geen leuk gesprek.
SUPERTEDDY: ??????
TINE: Ga met je kerstzak een andere eenzame vrouw lastigvallen.
SUPERTEDDY:  ???
TINE: Ik heb nu echt geen behoefte aan dergelijke gesprekken. Ik had gewoon nood aan gezellig gezelschap tijdens mijn degustiefje.
SUPERTEDDY: Mijn zak is nogal gezellig hoor. Om van de ballen en die piek nog maar te zwijgen.
TINE: Laat maar. Ik ga wel nog een aflevering van Fargo kijken.
SUPERTEDDY: Ben ik niet goed genoeg?
TINE: Er kan weinig aan Fargo tippen.
SUPERTEDDY: Ok. Dan wens ik je nog een fijne nacht straks.
TINE: Ik jou ook. Superteddy.
SUPERTEDDY: Thierry.
TINE: Fijne kerst nog, Thierry! Ik geloof trouwens al een tijdje niet meer in de kerstman.
SUPERTEDDY: Jammer.

1 opmerking: